2016. július 2., szombat
Deutchland über alles
Kikészítenek a dajcsok az állandó útfelújítós, lezárós, szűkítős ténykedéseikkel. A majd százas autópályás tempóra méretezett ruházat lépésben haladva hasonló érzéseket kelt, mint a finn tóparti szauna.
Nem is haladtunk. Mire szállásra leltünk majd 11 óra.
Irány Csehország!
2016. június 30., csütörtök
Németország
Annak is az északi régiója. Erre még sosem jártam.
Tüchtig kis házaik vannak az itt élőknek. Kicsit kanyarogtunk az utakon olcsó kempinget keresve. Több, mint 500 km volt a mai táv. Dániában megelőztünk egy magyar kamiont. Ez volt az első hazai rendszámú jármű Lengyelország, tehát három hét eltelte óta. Remélem feldobtuk a sofőr napját az integetéssel.
A motor az eddigi kb. 8000 km alatt egyetlen deci olajat fogyasztott el. Nem egy nagy étvágyú jószág ez a blokk. Üzemanyagból is 4 litereket szipákol, tehát kifejezetten gazdaságos.
Ma már Drezda felé vesszük az irányt aztán meglátjuk meddig jutunk.
Skagen
Ez a csöpp dán település arról nevezetes, hogy itt van a Jeges és a Balti-tenger összefolyása egy földnyelvnél. A két különböző hőmérsékletű, sótartalmú és ezek által eltérő színű víz látványos formában csapódik össze. Ebből mi, alacsonyan álldogáló turisták sajnos csak keveset látunk, de ebben a formában is örökké emlékezetes marad a hosszú tengerparti séta a rengeteg partra sodort kagyló, medúza és egy, a homokon hátúszást gyakorló megboldogult fóka közt. Egy drónnal már jó képeket tudtam volna csinálni.
Vagy a turistákat odaszállító magasépítésű homokfutóról. Az összefolyást a hajós képen az élesen elkülönülő taréjnál kell nézni.
Flateland, majd Dánia.
A tegnap esti kemping reggel 7 körül 4, azaz négy fokos hőséggel köszöntött...
A Kristiansandi kompig persze még egy utolsó áztatással ellátott minket Norvégia. Nem engedett el bennünket szárazon.
A közepes méretű katamaránban három szint volt a járműveknek, de szinte cipőkanállal gyömöszölték a járműveket a gyomrába. Kellemes meglepetés volt a folyamatos pozíció, irány és sebesség kijelzése a rengeteg LCD monitoron. Az infok egyetlen szépséghibája csupán annyi volt, hogy tengeri mérföldben írta a sebességet. Szerencsére a karórám lünettája - akárcsak a benzinfogyasztásomat- most is megmutatta a pontos értéket. Lásd a képen a 33-at a NAUT feliratnál a csomóban ill. a km résznél a 61-et. A turbinahajtás ennyivel röpítette a hajót. Iszonyat gyors volt.