2011. szeptember 12., hétfő

cvendel Túravezető záróbeszámolója

Szervusztok!

Fiúk, Mindenkinek köszönöm a részvételt és azt ahogyan végigcsináltátok. Higgyétek el, ez nem volt egy hétköznapi túra.
És azt sem feledjük el, hogy Évától nagyon sok segítséget kaptam, kaptunk

Mindenek előtt itt egy link, ahol megnézhetitek a ténylegesen megtett útvonalat néhány fotóval kiegészítve.

Tehát röviden:
Augusztus 18. csütörtök:
Az esti órákra Jászberényben összejött a csapat és egy kis esti beszélgetés után pihenőre tértünk, hogy pénteken a reggeli órákban elinduljunk a felfedező útra.

Augusztus 19:
Reggel 6-óra után néhány perccel elindultunk. Első pihenőnket Poroszló előtt tartottuk, majd tovább Debrecenig. 11:40-kor értük el Nyíracsádot, ahol eleget téve Pogi Robi kedves invitálásának kissé kifújtuk magunkat. Köszönet érte. Nagyon jól esett a kedves fogadtatás, valamint az enni innivaló.
13:30 magasságában egy gyors határátlépést követően beléptünk Ukrajna területére. Beregszászon kicsit elidőztünk, egy kis nézelődés és pénzváltás kapcsán.
Beregszász után Huszt következett, de előbb még megálltunk egy Krasznoje Polje nevű emlékműnél. A huszti vár maradványaihoz vezető "út" első szakaszát motorral tettük meg, majd félútról,Évát a motoroknál hagyva gyalogosan kaptattunk fel a várhoz. Az elénk táruló panoráma és a teljesen elhanyagolt várrom látványa úgy láttam mindenkire nagy hatással volt.
Erre a napra már csak egy rövid út volt hátra Viskig, ahol az első éjszakát töltöttük. Szállásadóink bőséges vacsorával és végtelen kedvességgel fogadtak. A borscs osztatlan sikert aratott.

Augusztus 20.
Délelőtt megnéztük a viski templomot, majd pár perccel 10 óra előtt elindultunk a túra talán legrosszabb minőségű útján a szinevéri tóhoz (996 m tengerszint feletti magasság).
A tónál ebédre friss halból készült, roston sült pisztrángot ebédeltünk.
Következő megállónk a szinevéri hágó volt. Ezután a Sipot vízesés következett. Úgy vélem, az itteni utolsó 1 km-es utat sem kívánja vissza senki, de a látvány kárpótolt bennünket.
Ezen a napon szerettem volna még eljutni a Vereckei-hágóhoz, de az idő előrehaladta és a várhatóan rossz minőségű út miatt úgy döntöttem, átrendezem a túratervet, és a hágót kihagyva irány Felsőgereben.

Augusztus 21:
Ez a nap a Vereckei-hágóhoz történő motorozással kezdődött. A magyar honfoglalás millecentenáriumi emlékművénél meghalgattuk a himnuszt és megcsodáltuk a tájat.
Ezután irány Munkács, ahol kicsit tekeregtünk a városban, majd felmentünk a várba, ahol a sok látnivaló miatt jól elidőztünk. Munkácsról visszafelé egy kis kitérőt téve szerettem volna megkeresni Szinyák (Kékesfüred) gyógyhatású forrását, de az út minősége miatt erről kevéssel a cél előtt lemondtunk.

Augusztus 22:
A kikapcsolódás napja. Reggeli cuccolás után Felsőgerebenben elbúcsúztunk és elindultunk Rónafüredre, ahol "megfőzettük" magunkat. A főzőcskét követően megnéztük Nevicke várát, ami talán a leginkább épségben maradt a Kárpátaljai várak közül. Majd következett az utolsó szállás elfoglalása Ungváron. Az Ungvárra bevezető úton kaptunk egy kis ízelítőt a Hranitna street "szépségeiből" - rémálomszerű az az 1-2 km.
Este Éva rokonai Gita és férje Józsi vendégül láttak bennünket - köszönet érte és minden segítségért amit kaptam, kaptunk Tőlük.

Augusztus 23:
Délelőtt gyalogtúra Ungváron, szakavatott vezetővel. Éva igen sok információt és segítséget adott az egész túrán.
12:10-kor elindultunk Magyarországra.

Magam részéről minden résztvevőnek köszönöm a kitartást, az együtt töltött napokat. Remélem Mindannyian élményekkel gazdagon, sok új tapasztalattal tértetek vissza.